Chromovna

Co je chromování

Chromování : Jedná se o galvanické (elektro-chemické) nanesení několika vrstev kovů ( Cu – Ni – Cr) na připravený podklad. Takto upravené povrchy vynikají velmi dobrou mechanickou odolností a charakteristickým vzhledem.

 

  • Vyklepávání motocyklových nádrží a dalších dílů
  • Vyvařování, letování
  • Veškeré zakázky na chromu se řeší individuálně po konzultaci se zákazníkem.

Chrom s přípravou

Tzn. kompletní servis v oblasti chromování veteránu. Počínaje převzetím starých dílů, kde stáhneme barvu, lak a staré pokovení až na základní materiál. Po stažení se teprve ukáže v jakém stavu se dané díly nachází. Může se se stát, že bude po stažení na skrz rezaví. V takovém případě okamžitě kontaktujeme zákazníka a po následné domluvě a jeho odsouhlasení, buď díly vrátíme ve staženém stavu a nebo po souhlasu zákazníka vyvaříme, zaletuje apod. Pokud je po stažení vše v pořádku , přichází na řadu příprava a několika hodinové broušení a leštění pod chrom.

Postup : nejlepší je, se u nás rovnou zastavit a na místě si hned řekneme postup a doladíme detaily. Ale protože rozumíme že k nám nepojede zákazník z Moravy aby nakonec zjistil, že mu naše podmínky nevyhovují, tak v jiném případě prosíme zaslat na email fotografie dílů společně s rozměry, základě těchto informací jsme schopni předběžně odhadnout cenu.
Po odsouhlasení ceny jde vaše zakázky do výroby kde vše začíná řádným stažením až na základní materiál. Následně pokračuje zakázka na brusírnu kde probíhá příprava pod samotné chromování.
Broušení, kartáčování a leštění jsou fyzicky, časově a bezpečnostně velmi náročná záležitost.
Pokud by se při broušení objevily nedostatky, nebo byli nejasnosti ohledně připravované plochy, okamžitě informujeme zákazníka a řešíme společně další postup. Příprava je nejdůležitější proces pro dosažení nejvyšší kvality následného chromování. Následné pokovení (CU-NI-CR) nezakryje nedostatky broušení, póry a prohlubně.

V momentě kdy je zakázka vybroušena , jí převezmou kolegové na pokovení , kde standartní cestou CU-NI-CR , kdy po niklu se každý díl leští aby se dosáhlo co nejvyšší kvality a lesku. Na přání zákazníka je možnost leštění i po mědi. Měď je nedílnou součástí chromování a může částečně eliminovat drobné nedostatky v materiálu. Termín dodání zakázky u Chromu s přípravou je standartně 6 měsíců, je však rozdíl pokud někdo přiveze kompletně rozebranou Tatru a nebo pouze jednu nádrž.

Chrom bez přípravy

Postup : Zákazník přiveze díly již stažené a vybroušené a na nás je pouze pokovení , opět cestou CU-NI-CR.
Díly musí být řádně staženy na základní materiál, pokud tak nebude, zakázku pokovujeme bez záruky!
Díly musí být rozebrány na prvosoučástky, výfuky a nádrže musí být vyčištěny a bez vložky.
U madel, ráfku , víček od nadrží musí být vyvrtané alespoň 2 díry o průměru alespoň 4mm kvůli průtočnosti ( velmi nebezpečné díly na pokovení).
Zetaly a podobné slitiny pokovujeme bez záruky.
Termín u chromu bez přípravy je 30 dní , v závislosti na množství kusů a jejich náročnosti na přípravu před pokovením.
U problémových dílu nebo díly které se letují, vyklepávají, vyvařují apod. je termín na zpracování delší. Vše se řeší individuálně se zákazníkem. 

Pokud jsou na povrchu prohlubně po korozi, je třeba zvážit, kdy je možné brousit a leštit a kdy je vhodnější nanést měděný povlak pro jejich vyrovnání. Pokud bychom prohlubně chtěli vyrovnat broušením a leštěním základního materiálu, hrozí jeho probroušení nebo značné zeslabení. Nanesení měděného povlaku, zvýší sílu materiálu dle potřeby a následně je broušena nanesená měděná vrstva a nedochází k zeslabování základního materiálu. Cenu každé zakázky řešíme se zákazníkem individuálně.